MENUMBUHKAN SIKAP SALING MENGHARGAI MELALUI PEMBELAJARAN IPS PADA MATERI BERBAGAI JENIS PEKERJAAN DI SEKITAR KITA
Abstract
In implementing a sense of mutual respect for elementary school students, there are various ways that can be done, namely by providing direct understanding and examples to students. One of them is that in learning activities there is material about various types of work that can help students foster a sense of mutual respect, by providing examples that each job/profession is a good thing to do. However, it is not uncommon for us to find children who do not respect people who they think have a meager job or even see it as a lowly job, therefore we must first show respect for other people.
Metrics
References
Aka, K. A. (2022). Model Quantum Teaching dengan Pendekatan Cooperative Learning untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran PKn. Pedagogia : Jurnal Pendidikan, 5(1), 35–46. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v5i1.87
Ansori, Y. Z. (2020). PEMBINAAN KARAKTER SISWA MELALUI PEMBELAJARAN TERPADU SEKOLAH DASAR. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 177-178.
Arliani, E. (2019). Mengembangkan sikap saling menghargai melalui pembelajaran matematika : UPAYA MEMPERBAIKI KARAKTER BANGSA. Prosiding Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika FMIPA UNY Yogyakarta, 10 November 2012, 2(1), 978–979.
Azizah, A. A. (2021). ANALISIS PEMBELAJARAN IPS DI SD/MI DALAM KURIKULUM 2013. JMIE: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 3-4.
Bashir, A., & Muhammad, H. T. K. (2021). Persepsi seseorang dalam memilih pekerjaan sebagai dosen perguruan tinggi negeri di Indonesia. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Sriwijaya, 13(3), 397–412.
Dwi Retnowati, Muhamad Ali, S. L. (2022). PENINGKATAN SIKAP SALING MENGHARGAI PADA ANAK USIA 5-6 TAHUN DI PAUD AISYIYAH MELAWI. Neliti Journal, 3, 1–11.
Faridatuunnisa, I. (2020). Kebijakan dan Pelaksanaan Pembelajaran Bahasa Inggris untuk SD di Indonesia. Prosiding Seminar Nasional, 191–199. https://jurnal.ustjogja.ac.id/index.php/semnas2020/article/view/7510
Gisella Amelia Putri, I. K. (2023). STRATEGI GURU DALAM MENANAMKAN SIKAP SALING MENGHARGAI PESERTA DIDIK DI SEKOLAH DASAR. Jurnal Tsaqofah, 755-756.
Kusumasari, R. N. (2020). Lingkungan Sosial Dalam Perkembangan Psikologis Anak. Jurnal Ilmu Komunikasi (J-IKA), II(1), 32–38.
Nurani Siti, A. (2019). Makna Kerja (Meaning Of Work) MAKNA KERJA (Meaning of Work) Suatu Studi Etnografi Abdi Dalem Keraton Ngayogyakarta Hadiningrat Daerah Istimewa Yogyakarta. Psikologi Industri Dan Organisasi, 2, 157–162.
Prakoso, G. D., & Fatah, M. Z. (2018). Analisis Pengaruh Sikap, Kontrol Perilaku, Dan Norma Subjektif Terhadap Perilaku Safety. Jurnal PROMKES, 5(2), 193. https://doi.org/10.20473/jpk.v5.i2.2017.193-204
Simbolin, S. (2022). Aplikasi Theory Of Reasoned Action. Cakrawala Pendidikan, November, 19.
Susanti. (2021). Upaya Guru dalam Menerapkan Sikap Saling Menghargai Sesama ANAK USIA DINI DI TK TUNAS MUDA ULEE TUY DARUL IMARAH ACEH BESAR. Journal Ummat, 10, 59–76.
Utas Harguna Liani, A. C. P. (2021). PENGARUH STATUS PEKERJAAN TERHADAP KEPUASAN KERJA DAN KEPUASAN HIDUP THE JOB STATUS EFFECT ON THE WORK SATISFACTION AND LIFE SATISFACTION. Journal Student UNY, 5.