ANALISIS METODE RESITASI TERHADAP HASIL BELAJAR BAHASA INGGRIS PESERTA DIDIK KELAS IV MI FUTUHIYYAH MRANGGEN DEMAK
Abstract
The purpose of this study is to describe the application of the recitation method to English lessons, the advantages of using the recitation method in English lessons and the obstacles found in applying the recitation method to English lessons. This research uses a descriptive qualitative approach. The research location is MI Futuhiyyah Kab. Demak Kec, Mranggen. The subjects in this study were English teachers and fourth grade students at MI Futuhiyyah. The data collection techniques used were tests, observations, in-depth interviews and questionnaires. The results showed that the application of the recitation method to English lessons was carried out from the phases of giving assignments, implementation and accountability of assignments that had been made. learning so as to minimize getting a score under the KKM. The average score obtained by students is 70 and the KKM for English is 70. The conclusion obtained is that during learning it proves that students understand learning English using the recitation method.
Metrics
References
Djamarah, S.B dan Zain. (2010). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Dar-Ruzz
Fitriawan, M. D., & Budiman, M. A. 2021. Analisis Kesulitan Siswa Dalam Mempelajari Bahasa Inggris di SD Negeri 1 Boja Kabupaten Kendal Tahun Ajaran 2020/2021. JURNAL ARYA SATYA: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran. Vol. 1, No. 1
Larassanti, A., Budiman, M. A., & Damayani, A. (2022). Pengaruh Proses Pembelajaran Online Pada Mata Pelajaran Bahasa Inggris Di Masa Pandemi Kelas IV SD N 3 Banjarsari. Praniti: Jurnal Pendidikan, Bahasa, dan Sastra, 2(1), 19-27.
Lestari, I. (2018). Penerapan Metode Pembelajaran Diskusi Dan Resitasi Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Pendidikan Agama Hindu Siswa Kelas Iv Sd Negeri 2 Tumbu Karangasem. Jurnal Penjaminan Mutu, 4.
Muhadjir, Noeng. 1998. Metodologi Penelitian Kualitatif Pendekatan Positivistik, Rasionalistik, Phenomenologik, dan Realisme Metaphisik Telaah Studi Teks dan Penelitian Agama Moleong, Lexy J. 2017. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Pangestika, Galih Vidia., Wawa Wikusna., Aris Hermansyah. 2017. Aplikasi Pembelajaran Bahasa Inggris Untuk Murid Sekolah Dasar Berbasis Android, e-proceeding Of Applied Science, Vol.3
Purwanto. 2013. Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Riziqsiwi, F. F., Budiman, M. A., & Reffiane, F. (2021). Analisis Keterkaitan Pembelajaran Bahasa Inggris Sebagai Muatan Lokal Dengan Kurikulum Tematik Kelas IV SD Muhammadiyah 01 Kota Tegal. Wawasan Pendidikan, 1(2), 283-291.
Saidah, A., Budiman, M. A., & Wijayanti, A. (2021). Analisis Pelaksanaan Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Siswa Kelas IV SD Bilingual Muhammadiyah 1 Purwodadi. Wawasan Pendidikan, 1(2), 140-149.
Sukesi, A. N., Saputro, B. A., & Budiman, M. A. 2020. Analisis Kemampuan Penalaran Operasi Hitung Bilangan Cacah Berbantu Penyampaian Bahasa Inggris Dengan Model NHT Sekolah Dasar. ELEMENTARY SCHOOL JOURNAL PGSD FIP UNIMED, 10(2), 10-19.Sagala, Syaiful. 2007. Konsep dan Maknsa Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.
Saraswati, Weni, Arief Budiman, Intan Rahmawati. 2020 Pembelajaran Bahasa Inggris Di SD Negeri Petompon 01 Semarang. Jurnal Pendidikan Unimed
Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta.
Wijaya, I. K. (2015). Pembelajaran Bahasa Inggris di Sekolah Dasar. Bahtera : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra.